Regeneracja Filtrów DPF, FAP, SCR

Nowość!

Uruchomiliśmy czyszczenie i regenerację Filtrów DPF, FAP, SCR i Katalizatorów w pełni skomputeryzowaną nowoczesną maszyną firmy Otomatic.

Przywracamy sprawność filtra ponad 95%!

  • Nie Rozcinamy filtrów
  • Nie Spawamy Filtrów
  • Technologia w 100% bezpieczna dla filtra

Nasza maszyna wykorzystuje siłę hydrodynamiki, turbulentnego przepływu płynu czyszczącego, oraz siłę impulsu sprężonego powietrza. Przepływ płynu roboczego wymuszany jest przez ciśnienie, które musi pokonać opory przepływu w kanałach filtra. Przy przepływie turbulentnym (burzliwym) strugi cieczy mieszają się tworząc wiry, które w łatwy sposób przenikają i usuwają cząstki stałe w mikroporowatych przegrodach kanałów filtra z jednoczesnym tworzeniem przepływu o dużej prędkości, będących głównym mechanizmem usuwania skompresowanych złogów w kanałach filtra.

Zastosowanie płynu DPF Activ Matic zmniejszającym powierzchniowe napięcie płynu, powoduje że cząsteczki środka myjącego łączą się z cząsteczkami brudu, i skutecznie odrywają je od czyszczonej powierzchni, bardzo dokładne usuwając wszystkie rodzaje cząstek stałych ( sadza, popioły, oleje ) zarówno z kanałów wylotowych jak i dolotowych filtra powyżej 95%.

Filtr zapinany jest w maszynie pionowo - takie ułożenie filtra pozwala na swobodne oczyszczanie kanałów dolotowych filtra, które w tej pozycji mają otwarte kanały dołem, gdzie zanieczyszczony płyn wraz ze wszystkimi złogami może bez oporów wydostawać się na zewnątrz filtra.

W skład technologii wchodzi:

  • komputerowo zarządzana specjalistyczna maszyna czyszcząca firmy Otomatic,
  • wykonująca test przeciwciśnienia przed czyszczeniem i po czyszczeniu,
  • środek czyszczący – detergent DPF Activ Matic,
  • kamera inspekcyjna ( endoskopowa ),
  • po czyszczeniu profesjonalne suszenie gorącym powietrzem.

Proces czyszczenia:

  • Weryfikacja wkładu ceramicznego rdzenia filtra kamerą inspekcyjną, czy wkład filtra, kwalifikuje się do czyszczenia, czy nie jest popękany, przetopiony, zaklejony.
  • Test przeciwciśnienia, pokazujący stopień zapchania filtra przed czyszczeniem.
  • Aplikacja środka czyszczącego do wewnętrznej części obudowy filtra - DPF Active Matic.
  • Uruchomienie komputerowo sterowanego procesu czyszczenia.
  • Suszenie.
  • Test przeciwciśnienia, pokazujący stopień zapchania filtra po czyszczeniu.
  • Wykonanie zdjęć wkładu filtra kamerą inspekcyjną.
  • Sporządzenie raportu.

Zalety metody:

  • dostępna dla wszystkich marek i modeli samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych. Bezpieczna dla powłoki katalitycznej filtra,
  • wysoka skuteczność, nawet do 98% przepustowości,
  • jako nieliczna ma możliwość skutecznego oczyszczenia kanałów filtra ze wszystkich cząstek stałych: sadzy, popiołów, nagaru, tlenku ceru,
  • brak konieczności wycinania wkładu ceramicznego,
  • możliwość sprawdzenia rezultatu czyszczenia,
  • w przypadku filtrów samochodowych, czyści również katalizator znajdujący się obok filtra DPF.

Awaria turbosprężarki prowadzi do zalania olejem filtra DPF, awaria wtryskiwaczy, zły stan techniczny silnika, osprzętu, powoduje spalanie podczas którego silnik nieprawidłowo spalając paliwo, produkując duże ilości sadzy, która w krótkim czasie zapycha filtr, którego zadaniem jest zatrzymywanie sadzy i wszystkich pozostałości po spalaniu paliwa i oleju.

Wypalanie w trybie serwisowym ma tylko sens w samochodach z naprawdę niskim przebiegiem - gdzie w zablokowanych kanałach czysta sadza stanowi przeważającą część, w trybie serwisowym wypala się tylko sadza, nie usuwa to popiołów, ponadto tryb serwisowy regeneracji w znacznym stopniu obciąża silnik, część paliwa przedostaje się do oleju, co wymaga wymiany oleju, taką sadzę można wypalić do postaci gazowej, bogatą mieszanką paliwową, która powoduje podwyższenie temperatury spalin do poziomu 600 stopni, umożliwiając wypalanie sadzy.

W samochodach z przebiegiem powyżej 100000 km, taki zabieg bardzo rzadko okazuje się skuteczny, ponieważ wypalona sadza uwalnia tylko niewielką część kanałów filtra, a pozostała cześć w dalszym ciągu zablokowana jest popiołem.

Czyszczenie preparatami chemicznymi to istna tortura dla wkładu filtra, w większości przypadków substancja chemiczna rozpuszcza się i łączy z cząstkami stałymi filtra, blokując go jeszcze w większym stopniu, w wielu przypadkach wkład filtra ulega uszkodzeniu mechanicznemu, nie nadając się do jakiegokolwiek czyszczenia.

Gwarantujemy profesjonalne wykonanie czyszczenia - szanujmy nasze zdrowie i przyrodę.

image-1 image-1 image-1